Şoselele din România
În România, construcţia de autostrăzi ar trebui să fie o prioritate, deoarece fără o infrastructură bine dezvoltată, Romania pierde miliarde de euro din investiţii străine. Însă ca în orice afacere în care se vehiculează sume imense, construcţia de şosele din România este umbrită de o serie de interese ascunse, ce aduc indirect mari prejudicii cetăţenilor ţării. Vom da doar câteva exemple, despre care s-a discutat deja pe larg în presa românească.

Autostrada Bucureşti-Piteşti poate fi considerată de departe o afacere foarte  profitabilă. Moştenită de la regimul Ceauşescu, nici un Guvern post-decembrist nu a reuşit să o reabiliteze astfel încât să nu înghită mereu alţi bani. Astfel că România se poate lăuda cu cea mai proastă şi mai scumpă autostradă din Europa. Inaugurată în 1973 şi construită practic de două ori şi reabilitată de patru ori, autostrada a costat aproape 300 de milioane de euro. Prima dată autostrada a fost modernizată în anii `80 după care, din nou, în 1995. În 1998 a avut loc o reabilitare pe o lungime de 110 km. Lucrarea a durat doi ani şi a costat 100 de milioane de euro. Însa după nici un an de zile, autostrada a cedat din nou. În 2001, firma de consultanţă care a făcut recepţia a fost dată în judecată de statul român. În 2003 autorităţile decid din nou să reabiliteze o porţiune de 23 km. Preţul: 14 milioane de euro.
Dacă 300 de milioane de euro vi se pare o investiţie majoră, atunci poate ar trebui să ştiţi că autostrada cea mai scumpă din Romania va costa peste 1,5 miliarde de euro...
Consorţiul franco-elen Vinci-Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, pentru suma de 1,5 miliarde euro, până in 2014.  Durata concesiunii este de 30 de ani, costurile pentru fiecare kilometru de autostradă construit fiind de 21,18 milioane de euro, conform sumei stipulate în contract.
De mai multe ori însă, după ce contractele au fost încheiate, s-a descoperit că firmele contactate aveau un trecut dubios. De exemplu, s-a descoperit că una dintre companiile desemnate să coordoneze lucrările la o autostradă importantă a României, a fost protagonista mai multor scandaluri legate de contracte ilegale şi afaceri murdare încheiate cu statul turc. unui dezastru economic. În urma acestui scandal, ministrul turc al transporturilor şi-a pierdut funcţia, la fel petrecându-se lucrurile şi cu ministrul energiei.
Am putea enumera în continuare o serie întreagă de astfel de nereguli, însă presa românească le acordă deja suficient de mult spaţiu.
Care este oare soluţia ieşirii dintr-un astfel de impas? Realizarea unor şosele mai ieftine şi mult mai bune din punct de vedere calitativ şi, nu în ultimul rând, o justiţie care să îşi facă datoria. Dacă ultima parte a soluţiei pare a fi mai greu de realizat, prima parte poate fi acum înfăptuită.

Global Center of Ecological Research
Firma Global Center of Ecological Research este un nume momentan necunoscut în peisajul românesc, însă (credem noi) nu pentru mult timp. În spatele acestei iniţiative se găsesc două nume importante în cercetarea românească de vârf: Prof. Univ. Dr. Godeanu Mărioara, Prof. Univ. Dr. Godeanu Preda şi inventivitatea şi calităţile de excepţional manager al celui de al treilea membru al echipei, domnul Cristian Daniel, „creierul” echipei.
Prof. Univ. Dr. Godeanu Mărioara este un nume foarte cunoscut în cercetarea românească. Peste 17 ani petrecuţi la catedră, coautor la 30 de brevete de invenţii, autor a 5 volume de specialitate, deţinătoare a Premiului Academiei Române „Emanoil Teodorescu”şi a 25 de medalii de aur, 15 de argint şi 9 de bronz la saloanele internaţionale şi naţionale de inventică. Pe parcursul activităţii sale ştiinţifice d-na dr. Godeanu Mărioara a realizat cercetări extinse în domeniul ecologiei aplicate şi a conceput noi tehnologii de epurare cu ajutorul plantelor şi instalaţiilor specifice de epurare. Însă d-na Godeanu Mărioara este cunoscută în ţara noastră în special prin activităţiile ştinţifice desfăşurate în cadrul celebrei piramide experimentale construită de ea la Piteşti. În perioada 1986-1992 ea a coordonat acolo, o serie de cercetări care vizau cunoaşterea tipurilor de energie determinate de efectul de piramidă asupra structurilor vii, a iniţiat primele cercetări care vizau evidenţierea „memoriei apei” la plante şi a realizat studii extinse asupra fenomenului de comunicare între diversele structuri vii.
Celălalt membru al comisiei ştiinţifice al firmei Global Center of Ecological Research este domnul Prof. Univ. Dr. Godeanu Preda. Activitate ştiinţifică?
Peste 18 ani petrecuţi la catedră,  conducător al unui institut de cercetare, autor/coautor a 18  volume de specialitate şi membru în 15 comisii şi societăţi ştiinţifice din ţară şi din străinătate. Cu o activitate extinsă în domeniul ecologiei aplicate, brevete legate de elaborarea unor tehnologii de epurare a apelor uzate, de protecţie a mediului şi de reconstrucţie ecologică, domnul dr. Godeanu Preda, expert al Academiei Române, este fondatorul unui domeniu nou în ecologia aplicată – cel al Ecotehniei.

O nouă tehnologie
Echipa Global Center of Ecological Research (GCER) şi-a propus încă de la început un ţel ambiţios. Conceperea unei tehnologii noi de construire şi reabilitare a drumurilor, bazată pe soluţii de polimeri, care să fie perfect sigură din punct de vedere ecologic, mult mai ieftină decât procedurile de asfaltare utilizate pe scară largă la ora actuală, cu costuri de întreţinere reduse şi care să ofere o garanţie de cel puţin 10 ani.
Totul a început cu aproximativ un an în urmă, când echipa a început primele studii în vederea  descoperirii unor soluţii eficiente. Au fost evaluate pe larg o serie de produse bazate pe soluţii de polimeri din străinătate, însă după testări îndeungate, a devenit clar faptul că produsele cele mai performante oferite de posibili parteneri străini nu se ridică la înălţimea aşteptărilor.
Într-un cuvânt, trebuia conceput ceva complet nou.
A urmat o perioadă de tatonări şi de studii în laborator, urmată de încercări pe diverse tronsoane din ţară şi în cele din urmă, produsul mult aşteptat şi-a făcut apariţia.
Numit „MariVila Road Polimer“, produsul Global Center of Ecological Research se detaşează net de celelalte metode de realizare a drumurilor, prin avantajele sale.
Despe ce este vorba mai exact?
Este vorba în esenţă despre o soluţie de polimeri care combinată cu un agregat specific, este aplicată pe un tronson pregătit anterior. Într-un interval de timp de maximum 10 ore , mixtura se solidifică, rezultând un drum superior din multe puncte de vedere asfaltării clasice.

Care sunt avantajele acestui nou produs?
­1)  investiţii la 60% din valoarea unui     drum asfaltat
2) 10 ani garanţie de la data finalizării.
3) costuri de întreţinere cu 80% mai mici faţă de tehnologia cu asfalt
4) produs sigur din punct de vedere ecologic

Adică, în traducere liberă, economii de sute de milioane de euro de la bugetul de stat (în cazul în care acest sistem ar fi folosit pe scară largă pentru construirea şi repararea drumurilor de la noi din ţară), imposibilitatea diverselor grupuri de interese de a mai „suge“ constant diverse sume de bani, deloc neglijabile, pentru a „repara“ mereu şosele de-abia asfaltate (datorită garanţiei de 10 ani şi a costurilor de întreţinere mult reduse) şi siguranţă în funcţionare, datorită respectării riguroase a normelor ecologice.
Pentru a putea trece la implementarea soluţiei create, GCER avea însă nevoie de un partener de încredere. Acesta a fost găsit în persoana domnului Marin Mândrilă, patronul cunoscutei firme de construcţii Mari-Vila Com.SRL, firmă recunoscută pe plan naţional şi internaţional pentru calitatea lucrărilor executate. 


Testări
Pentru a convinge pe deplin, erau necesare nişte testări care să ateste că produsul grupului Mari-Vila Com&GCER se ridică la cele mai înalte standarde de calitate de pe piaţa mondială. Prin urmare, alegerea firească a fost SGS.
SGS (Societe Generale de Surveillance) este la ora actuală liderul mondial în domeniul inspecţiei, verificării, testării şi certificării. Recunoscută la nivel mondial ca o companie ce a impus noi standarde de performanţă şi calitate, SGS are peste 65000 de angajaţi, având peste 1000 de birouri în întreaga lume. Fiind înfinţată în 1878 şi având în prezent sediul central în Elveţia, SGS este totuşi destul de puţin cunoscută în România, datorită verificărilor foarte exigente pe care le realizează şi de care autorităţile şi firmele româneşti se cam feresc.
În luna septembrie 2009, SGS a început testarea produsului Mari-Vila Com&GCER. Reprezentanţii SGS au prelevat probe de polimer, au realizat turnări experimentale, au făcut vizite la staţiile de sortare de la care grupul Mari-Vila Com&GCER îşi face aprovizionarea cu agregatele necesare (pentru a preleva probe) şi au realizat o serie întreagă de teste (teste de rezistenţă la uzură – prin rularea unor utilaje de construcţii cu şenile cu o greutate de şase tone – coeficient de frecare, grad de compactare, etc.).
În final, reprezentanţii SGS au prelevat probe de laborator de pe diverse tronsoane experimentale finalizate ale grupului Mari-Vila Com&GCER.
Rezultatul a fost binenţeles cel meritat. Verificările SGS au confirmat pe deplin calitatea produsului şi muncii echipei multidisciplinare a echipei Mari-Vila Com&GCER.
Astfel că, la ora actuală, grupul Mari-Vila Com&GCER este unicul constructor de drumuri din România inspectat de SGS. Nici una dintre firmele de construcţii din ţara noastră care au încheiat contracte de miliarde de dolari pentru realizarea unor autostrăzi, nu au fost inspectate de SGS. Ne întrebăm de ce..

Deznodământ
În prezent firma Mari-Vila Com în parteneriat cu Global Center of Ecological Research
 lucrează la reabilitarea unor drumuri montane din zona Carpatică. Deja produsul cuplului Mari-Vila Com&GCER este foarte căutat, clienţii fiind atraşi (şi pe bună dreptate) de calitatea unor astfel de drumuri ecologice şi de investiţia redusă necesară pentru construcţia lor.
Ultimele testări efectuate au arătat că soluţia oferită de grupul Mari-Vila Com&GCER poate fi aplicată chiar şi în condiţii meteo neprielnice. Mai exact, echipa Mari-Vila Com&GCER poate lucra liniştită chiar şi pe ploaie. În plus, se fac deja cercetări pentru un nou compus de polimeri care să poată fi aplicat şi în condiţii de 00 Celsius.
Ceea ce ni se pare însă şi mai interesant este că, în cadrul proiectelor deja realizate, echipa Mari-Vila Com&GCER a ajuns la performanţa de a putea realiza un tronson de aproape 5 km de drum pe zi, ceea ce spune foarte mult despre eficienţa acestei metode în raport cu deja învechita metodă a asfaltării.
Ca şi planuri de viitor, pentru anul 2010,  grupul Mari-Vila Com – Global Center of Ecological Research preconizează finalizarea unei fabrici de productie de polimeri, dedicaţi construirii de drumuri ecologice, unitate ce va fi amplasată pe teritoriul Romaniei.
În plan secundar, se derulează deja un proiect de parteneriat româno-maghiar, prin deschiderea unei firme de cercetare-dezvoltare în Ungaria, sub patronaj Mari-Vila Com&GCER. Ca de obicei, inteligenţa romanească este mult mai apreciată în afara ţării...

Date de contact:
SC. Mari-Vila Com. Srl
Drumul Gura Caliţei, Nr 34-38
Sector 3, Bucureşti
Tel.  021-3452128/29/30
Fax. 021-3452211
email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
www.marivila.ro

Share